dinsdag 27 september 2011

New Home - uitdaging Scrapfever

De uitdaging van Scrapfever is deze maand ook een Dt-call.
De opdracht was als volgt:

Wat houdt de DT call / septemberuitdaging in:

Wie kent het niet, het aloude traditionele trouwrijmpje “SOMETHING OLD, SOMETHING NEW, SOMETHING BORROWED, SOMETHING BLUE”.
Maar wij geven er een totaal andere draai aan en willen graag de items uit het rijmpje terugzien op je layout :
Iets ouds: dit kan zowel het materiaal/embellies zijn maar ook de foto´s of het onderwerp op de foto.
Iets nieuws: idem
Iets geleends: dit zien we ruim en mag ook iets “gepikts” zijn zoals een (scrap)lift, “gestolen” tijd… we zijn heel benieuwd naar jullie creatieve oplossingen!
Iets blauws: spreekt voor zich….


Something Old: Mijn ouderlijk huis (bovenste foto)
Something New: Mijn nieuwe huis (middelste foto)
Something Borrowed: Mijn 'huur'appartement (onderste foto)
Something Blue: De vlinders (mijn nieuwe straat heet 'boswitje') en het papier.

Ik heb een sketch gebruikt van pagemaps. De vlinders heb ik geponst en met blauwe verf getamponeerd. Daarna erafgehaald, zodat je het negatief van de vlinders ziet. Daarna heb ik nog vlinders geponst. De zwarte heb ik bewerkt met glimmer glaze. (kleur: oil slick) De blauwe heb ik bewerkt met inkt.
Wij komen met ons nieuwe huis in de 'vlinderbuurt' te wonen. Onze straat heet het Boswitje. Vandaar dat ik het leuk vond om zoveel vlinders te gebruiken.
De ronde titel is gesneden met de slice. En de letters zijn er op geplakt.
En als afwerking nog een leuk lintje en stippelrandje

Gebruikte materialen:
Kaiserkraft 'Blae en Ivy Collection'. Bazzil cardstock. Tattered Angels: Glimmer glaze oil slick. Inktpad Dovercraft. Lint. Slice: cardridge Basics 1. Vlinderponzen. Letterstickertjes.



1 opmerking:

  1. Wat een leuke layout en wat een mooie symboliek zit erin! Prachtig met die vlindertjes!
    Groetjes,
    Arja
    www.arjasart.nl
    P.S. Heb je zin om mee te rijden in de blogtrein?

    BeantwoordenVerwijderen